+

طراحی و اجرای نمای چوب ترمووود

ارسال شده توسط: رحیم زاده | تاریخ انتشار: 2023-01-20 10:11:29 | چوب ترمو , قیمت نمای ترمووود , قیمت نمای چوبی ویلا , نمای چوبی ساختمان , اجرای نمای چوب | نظرات 0

معرفی و خلاصه ی از طراحی و اجرای نمای چوب ترمووود

اجرای نمای چوب ترمووود یکی از پرطرفدارترین روش های اجرای نمای مدرن ساختمان در دنیای امروزی است. بسیاری از افرادی که به دنبال یک نمای مقاوم و زیبا می گردند، ترمووود را به عنوان برترین گزینه موجود بر می گزینند. همان طور که در جریان هستید، استفاده از چوب در ساختمان سازی قدمتی دیرینه دارد. زمان زیادی گذشت تا انسان ها متوجه شدند حرارت دادن به چوب موجبات افزایش دوام و ماندگاری آن را فراهم می سازد. همین موضوع پای ترمووود را به بازار باز کرد. می دانید ترمووود چیست؟!

آشنایی مختصر و مفید با ترمووود

ترمووود که از آن تحت عنوان چوب ترمو نیز یاد می شود، چوب اولیه ای است که به مدت 50 الی 100 ساعت در دمای حدود 180 درجه سانتی گراد حرارت دیده است. در هنگام اجرایی کردن این پروسه اکسیژن موجود در محیط را از بین برده و با این کار از سوختن چوب جلوگیری به عمل می آورند. این حرارت کلیه باکتری ها و حشرات موجود در چوب را نابود کرده و بدین ترتیب مانع از پوسیدگی آن شده و بر طول عمر و ماندگاری اش می افزاید.

در حال حاضر ترمووود یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین انواع چوب از نظر تعداد کثیری از مصرف کنندگان است. هرچه از تناسب قیمت و کیفیت این محصول برایتان بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده ایم. اگر فکر می کنید مزایای چوب ترمو تنها به همین موارد ختم می شود، سخت در اشتباهید. به عنوان نمونه هایی دیگر از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان موارد زیر را برشمرد:

  • مقاومت در برابر پوسیدگی
  • کارایی فوق العاده
  • بافت طبیعی و خالص
  • عایق بودن
  • نگهداری ساده و بی دردسر
  • امکان شستشو
  • ...

اکنون که به طور مختصر و مفید با چوب ترمو آشنا شدیم، وقت آن فرا رسیده است که به معرفی نمای ترمو و ویژگی های آن بپردازیم.

نمای چوب ترمووود

نمای ترمو چیست؟

نمای ترمو چوب یکی از رایج ترین روش های اجرای نمای خشک است. همان طور که می دانید، در اجرای نمای خشک به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از یراق آلات و اتصالات فلزی مخصوص استفاده می کنند. اجرای نمای سرامیک خشک یکی از محبوب ترین روش های نمای خشک است. در اجرای نمای سرامیک خشک، سرامیک های پرسلانی را با استفاده از یراق آلات خاص به بدنه سازه وصل می کنند. اجرای نمای کامپوزیت هم درست همین گونه است. در روش اجرای نمای کامپوزیت که یکی از پرطرفدارترین روش های اجرای نمای مدرن است، کامپوزیت های موجود را با به کارگیری اتصالات مخصوص به بدنه ساختمان متصل می نماید. اجرای نمای جی اف آر سی GFRC یکی دیگر از روش های اجرای نمای مدرن است. متریال مورد استفاده در اجرای نمای جی اف آر سی GFRC کامپوزیت جی اف آر سی می باشد.
متریال استفاده شده در طراحی و اجرای نمای ترمو که یکی از کارآمدترین روش های اجرای نمای خشک ساختمان است، چوب ترمو یا همان ترمووود می باشد. جنس این چوب عمدتا از پوست درختان کاج است. اگر دقت کرده باشید، چوب درختان کاج دارای حلقه هایی است که روایتگر سن درخت هستند. این قسمت از چوب را در زیرسازی مورد استفاده قرار می دهند. می دانید چرا؟!

این بخش از چوب درخت کاج در مقایسه با سایر بخش ها نرم تر است. از همین رو ترجیح می دهند آن را در زیرسازی نما به کار بگیرند. سطح محکم تر و مقاوم تر را نیز در مجاورت شرایط جوی نامساعد و آسیب های احتمالی قرار می دهند. با این کار مقاومت ترمووود تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند.  

نمای چوب ترمووود

نحوه نصب و اجرا

اگر از نحوه اجرای نمای ترمووود می پرسید، باید خدمتتان عارض شویم که دو روش برای اجرای نمای چوبی ساختمان موجود است. یکی میخ زنی و دیگری استفاده از پیچ. هر دو روش اجرای ترمووود به شرط رعایت نکات موجود بسیار ساده تر از چیزی هستند که فکرش را می کنید. در صورت استفاده از روش میخ زنی باید دقت داشته باشید که از بیرون زدن و برآمدگی میخ از چوب ترمو ممانعت به عمل آورده و از کوبیدن بی رویه چوب بپرهیزید.

جالب است بدانید که اجرای نمای چوب ترمو با استفاده از پیچ موجبات تقویت و استحکام نما را مهیا می کند. در این روش می بایست از پیچ های استیل و گالوانیزه استفاده نمایید.   

مزایای اجرای نمای چوب ترمووود

  • تجربه زیبایی در عین سادگی
  • مقاومت مثال زدنی در برابر حشرات، باکتری ها، باران، نور خورشید و...
  • امکان تجدید رنگ
  • پایداری در برابر شرایط جوی نامساعد
  • قابلیت برش هلالی
  • نصب و اجرای ساده
  • طول عمر و ماندگاری باورنکردنی
  • نظافت راحت و بی دردسر
  • ...

نمای چوب ترمو

قیمت اجرای نمای چوب ترمووود

عوامل متعدد و متنوعی وجود دارند که قیمت نمای ترمووود را تحت تاثیر قرار می دهند. از همین رو نمی توان تعیین کرد که قیمت نمای چوبی ویلا یا نمای چوبی ساختمان های دیگر به طور دقیق چقدر است. از جمله مهم ترین عوامل اثرگذار بر این هزینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوع چوب
  2. متراژ سطح مورد نظر
  3. متریال استفاده شده
  4. مدت زمان اجرا
  5. پانل های چوبی
  6. ...

ترمووود

کلام پایانی 

شرکت بهساز نما متخصص  طراحی و اجرای نمای چوب ترمووود وفروش اتصالات نمای خشک  بوده و جزء شرکتهای پیشتاز در این زمینه می باشد و به عنوان برترین شرکت طراح و مجری نمای خشک با بهره گیری از کادری مجرب، ماهر و متعهد با نهایت افتخار و احترام در خدمت شما می باشد ، و همچنین برای دریافت اطلاعات فنی می‌توانید از سایت شرکت به نشانی www.behsaznama.com  بازدید کرده و یا جهت گرفتن مشاوره با شماره‌های 09022142028-  09122142028 با ما در  تماس باشید.

ارسال نظر