+

تولید محتوا بهتر است یا لینک سازی

ارسال شده توسط: رحیم زاده | تاریخ انتشار: 2023-02-11 13:25:16 | سئو کلاه خاکستری , سئو کلاه سفید , سئو کلاه سیاه , تولید محتوا | نظرات 0

از سال 2011 جمله محتوا پادشاه است بین کاربران مد شد تا امروز هم سئو کار ها از این جمله اسفاده می کنند. گروه اول تاکید دارند که محتوا پادشاه و بنا زیر ساخت و همه چیز یک وب سایت است. اما عده ای بر این باورند که لینک ها از اهمیت بیشتری در  سئو برخوردارند. البته عده دیگری هم در این میان هستند که با هیچ کدام از این باور ها موافق نیستند.

دسته اول سئو کلاه سفید:

توسعه دهندگان محتوا بر این باورند که محتوا مهم ترین عنصر در هر وب سایت است.  این قبیل از سئو کاران پس از افزودن سایت در گوگل مستقیم وارد پنل مدیریت وردپرس شده و شروع به تولید محتوا می کنند و به نوعی اکثریت آنان فکر می کنند که میزان فروش سایت، تعداد بازدیدکنندگان و یا به طور کلی سئوی سایت تنها به تولید محتوا با کیفیت و بهینه شده بستگی دارد.

دسته دوم سئو کلاه سیاه:

اکثریت متخصصان سئو را سئو کاران کلاه سیاه تشکیل می دهند، این دسته بر عکس دسته اول اهمیت بسیار کمی به محتوا سایت داده و به جای تولید محتوا با کیفیت به دنبال ساخت بک لینک می روند، تنها هدف آن ها نیز بالا بردن اتوریتی ( PA ) دامنه است، آنها در بعضی موارد موفق به انجام کار و در بعضی موارد نیز موفق نمی شوند.

دسته سوم سئو کلاه خاکستری

اینجا است که دسته سوم سئو کاران به وسط می آید، سئو کاران این دسته که به سئو کاران کلاه خاکستری معروف هستند آنها نه با دسته اول موافقند و نه با دسته دوم و نه می گویند محتوا اهمیتی ندارد.

تولید محتوا بهتر است یا ساخت لینک؟ دسته اول اشتباه می کند و یا دسته دوم!؟  پاسخ این سوال این است: نه ساخت لینک و نه تولید محتوا هیچ کدام به تنهایی به بهبود سئو کمکی نمی کنند. تولید محتوا و لینک بیلدینگ هر دو باید به طور موازی و همزمان انجام شوند تا نتیجه ای مطلوب حاصل گردد. محتوای بدون لینک رتبه خوبی نمی گیرد و لینک به محتوای بی کیفیت نیز کمک چندانی در بهبود رتبه آن صفحه نمی کند.

نظر مت کاتس متخصص سئو گوگل
مت کاتس ( Matt Cutts ) مدیر ارشد تیم ضد اسپم گوگل در ویدوئی چند دقیقه در جواب به پاسخ یکی از متخصصان سئو در نیویورک به سوال تولید محتوا مهم تر است یا ساخت بک لینک این گونه پاسخ می دهد:

سوال جف از مت کاتس : با توجه به پیشرفت الگوریتم های گوگل سایتی با بک لینک های استثنایی و محتوای معمولی بهتر است با سایتی با محتوای استثنایی و بک لینک های معمولی؟


پاسخ مت کاتس به جف:

گوگل همیشه باید بین میزان اعتبار یک سایت و موضوع محتوای آن تعادل بر قرار کند، اگر کسی کلمه Viagra را جستجو کند ( که یکی از اسپم ترین کلمات کلیدی دنیاست ) حتما می خواهد چیزی راجب آن بداند پس به دنبال سایتی نیست که مشهور و معتبر باشد مثل نیویورک تایمز که در یک مقاله اشاره به Viagra کرده پس همان قدر که شهرت و قابل اعتماد بودن سایت مهم است موضوع محتوای آن نیز مهم است، سایت باید درباره چیزی باشد که کاربر جستجو کرده است به همین دلیل است که گوگل سعی می کند تعادل در این بین برقرار کند پس شما هم در وب سایت خود تعادل برقرار کنید. محتوای خوب باید سنگ بنای هر سایت باشد زیرا محتوای خوب به خودی خود قادر به جذب لینک های خوب است.

پس اگر تلاش کنید لینک های با کیفیت برای محتوا بی کیفیت بیاورید، مثل هل دادن بار سنگین به بالای تپه است، پس بهتر است با ایجاد محتوا خوب و با کیفیت کاری کنید لینک های خوب به طور طبیعی به شما داده شود. به این ترتیب سایت شما هر دو عامل را خواهد داشت، هم محتوای خوب و هم بک لینک خوب نه انجام کارهایی که جالب نیستند مثل ارسال ایمیل های اسپم، پس اگر شما سایت خوب و متعادل می خواهید، بهترین کار این است که محتوای جذاب حاوی اطلاعات با منابع مفید تولید کنید و به طور طبیعی لینک های جذب ایجاد کنید و موتور جسجتو این را کار را به خوبی انعکاس خواهد داد.

مت کاتس: جمع بندی سئو محتوا و لینک
همان طور که گفتیم محتوای خوب بدون لینک رتبه مناسبی دریافت نمی کند و لینک به محتوای بی کیفیت نیز بهبود زیادی نمی بخشد پس بهترین راه برای دریافت جایگاه مناسب ایجاد محتوا و لینک بیلدینگ به طور موازی با یکدیگر است.

این نکات را هم در نظر داشته باشید:

بسیاری از موضوعات سئو هستند که نمی توان محتوایی برای آن ها تولید کرد  چرا که محتوایی برای آنها وجود ندارد. مثل سایت های فروش شارژ و بسیاری از فروشگاه های اینترنتی، البته درباره نحوه بهینه سازی وب سایت های فروشگاهی به زودی مقاله ای منتشر خواهیم کرد
محتوا باید به طوری تولید شود که منجر به فروش و جذب مخاطب شود نه بازدید کننده معمولی.
محتوا تنها متن نیست،

شامل : عکس، فیلم، فایل، کتاب، PDF و نیز نوع طراحی وب سایت هم نوعی محتوا محسوب می شود.
محتوا باعث بهبود رتبه در کلمه کلیدی اصلی سایت نمی شود. به طور مثال اگر شما یک وب سایتی دارید که در موضوع فروشگاه کتاب فعالیت می کند و در کلمه کتاب در صفحه دوم گوگل قرار دارد با تولید محتوا مربوط به حوزه کتاب رتبه آن کلمه بهبود پیدا نمی کند. این فکر اشتباهی است که در میان وب مستران رواج دارد.

موفق باشید به امید پیروزی برای همه - رحیم زاده

ارسال نظر